Nekretnine kao biznis projekat

Ulaganje

novca u nekretnine jedan je od najčešćih tipova investiranja u našoj zemlji. Stoga smo odlučili da u narednim redovima navedemo nekoliko razloga zbog kojih poslovanje nekretninama važi za izuzetno profitabilan biznis projekat. 

Rentiranje nekretnine i pasivna zarada

Stručna lica koja svakodnevno prate razvoj situacije na tržištu nekretnina, upućuju da je izdavanje stana dugoročan, održiv i pre svega profitabilan biznis poduhvat. Naravno, kupoprodaja stanova će takođe doneti dobru zaradu, ali se rentiranje uvek predlaže kao prva opcija. Razlozi za to su sasvim jednostavni i leže u činjenici da rentiranje obezbeđuje stabilan pasivni prihod te da u većini slučajeva povećava vrednost nekretnine. To otvara vrata kasnijoj prodaji ili eventualnom proširenju biznisa, što je svakako dobra varijanta.

Lanac nekretnina kao biznis projekat

Uvek je dobro proširiti svoj posao i povećati prihode, pa zašto onda ne pokušati i sa stvaranjem lanca nekretnina? Stvaranju lanca nepokretnosti uglavnom prethodi rentiranje jednog stana, ali u zavisnosti od izdvojenog budžeta (ili podizanja kredita) svakako možete startovati i sa većim brojem nekretnina. Međutim, predlog već iskusnih trgovaca nekretninama jeste da se početnici „ne zaleću” previše te da strpljivo sačekaju priliku za proširenje biznisa. Uz dobar  biznis plan, pridržavanje saveta, čuvanje zarade i pravovremene investicije, ubrzo će se stvoriti prostor za kupovinu nove nekretnine. Iako je tržište nekretnina u Srbiji izuzetno živo, iskustvo je u ovom slučaju nemerljivo bitan faktor.

Srbija obiluje pogodnim lokacijama

Najveći srpski gradovi uveliko rade na urbanizaciji i razvoju svih svojih opština. Do sada su izgrađeni mnogi oblakoderi, a kako se sve veći broj ljudi doseljava u srpske metropole, u planu je i izgradnja novih stambenih objekata. Na vrhu liste se očekivano nalazi prestonica Beograd sa neverovatnim projektom Belgrade Waterfront, a za petama su mu i ostali veliki gradovi. Niš, Kragujevac, Novi Sad i Kruševac se modernizuju zadivljujućom brzinom, pa su takođe profitabilna lokacija za poslovanje sa nekretninama. Ujedno vredi napomenuti i izuzetno razvijeni banjski turizam, na čelu sa Vrnjačkom, Vranjskom i Sokobanjom. Pogodnih destinacija ima zaista puno, a na vama je da donesete pravu odluku.

Adaptacija prostora povećava zaradu 

Klijenti se pretežno odlučuju za male i dobro opremljene stanove, tako da bi se trebalo fokusirati na adaptiranje svih prostorija. Uređenje stana pretežno započinje od izbacivanja suvišnih predmeta, ali ovaj korak svakako zavisi od stanja u kom ćete zateći vašu novu nekretninu. Pre svega, treba proveriti stanje zidnih i podnih obloga, te ukoliko je to potrebno, zameniti ih novim i modernijim. Naša preporuka je da pokušate sa kombinacijom inovativnih zidnih tehnika (pustinjska oluja ili trevertino), ali svakako se možete pridržavati i tradicionalnog krečenja. Parket će verovatno biti najbolja opcija za podove jer se u slučaju oštećenja lako može obnoviti. Što se tiče nameštaja i dekoracije, inspiraciju možete da potražite na internetu ili eventualno angažujete dizajnera.

Važno: Za vreme uređenja stana koji planirate da izdajete (ili prodate) treba konstantno imati na umu način na koji ćete povratiti uloženi novac. U skladu sa tim treba povlačiti adekvatne poteze te formirati budžet namenjen za renoviranje stana, visinu kirije ili cenu stana.

Nekretnine i „lagani” marketing

Postoji nekoliko načina uz pomoć kojih stanodavci mogu doći do eventualnih klijenata. Najbolja i najsigurnija metoda je angažman agencije za nekretnine, koja će uz dobar opis i nekoliko fotografija stana definitivno dovesti potencijalnu mušteriju. Sa druge strane, za advertajzing mogu poslužiti i društvene mreže ili online oglasi, na koje će bez visokih (ili ikakvih) investicija, vrlo verovatno odgovoriti nekoliko zainteresovanih. Pored toga, uvek možete pokušati i sa lokalnim oglašavanjem, odnosno štampanjem flajera, davanjem oglasa u novinama ili jednostavnim „preporukama”. Za najbrže rezultate biće najbolje iskombinovati sve tri metode.

Uvećanje kapitalne vrednosti nekretnine

Vrednost nepokretnosti zavisi od mnogih faktora, a u nastavku ćemo spomenuti najvažnije:

  • Lokacija zgrade – naselje u kom se stambeni objekat nalazi u velikoj meri utiče na cenu nepokretnosti.
  • Dvorište – prostrano i dobro uređeno dvorište zgrade značajno povećava vrednost same nekretnine.
  • Udaljenost od centra – blizina prvih bolnica, škola, fakulteta i marketa definitivno određuju visinu kirije ili cene nekretnine.
  • Komšiluk – iako ne preterano, okruženje u kom će klijenti živeti, svakako utiče na  vrednost nepokretnosti. 
  • Gradnja – premda starogradnja drži cenu, novogradnja treba biti apsolutni prioritet u ovom slučaju.

Ukoliko želite profitabilan biznis, trebalo bi da se fokusirate na upravo navedene stavke. Lokaciju i gradnju nekretnine ne možete promeniti, ali uvek možete potražiti druge opcije na tržištu. Potrudite se da određenu cifru za ulaganje odvojite i za dvorište, ali i održavanje zgrade. 

Posao je zabavan

Osobe koje vole renoviranje enterijera, planiranje projekata i dekoraciju verovatno će uživati u ovom poslu. Međutim, ovde se vrlo lako mogu pronaći i oni koji nešto manje obožavaju navedene stavke. Uređivanje, rentiranje ili prodaja nekretnina su izuzetno zanimljiv posao, a kada na to dodamo dugovečnost i pasivne prihode – definitivno vredi pokušati! 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *