Sve što treba da znate ako želite da se vaše dete bavi manekenstvom

Devojcica

Mnogi roditelji se vode pretpostavkom da je zbog fizičkih atributa i šarma njihovo dete predodređeno za modeling. Ovo može biti tačno, uz dopunu: pod uslovom da vredno, aktivno i posvećeno radi na tome!

Najpre morate znati da sve te divne reklame i revije ne nastaju „tek tako“. Svakako da lepa i šarmantna deca imaju sve preduslove za scenu, ali na tome treba da se radi. Ako vaše dete želi da se bavi ovim poslom, a vi ga u tome podržavate, najpre mu objasnite da će tome morati ozbiljno i odgovorno da pristupi.

Kakva je uloga modne agencije i da li je ona neophodna?

Uloga modne agencije je da posreduje između modela i klijenta.  Pre svega, agencija štiti prava modela, pruža sigurnost i stara se o tome da model dobije nadoknadu za posao za koji je angažovan.

Slobodno možemo reći da je agencija neophodna iz razloga kada neki brend želi da snimi reklamu, sigurno neće praviti specijalan kasting samo za tu priliku, a zatim obučavati odabrane modele fotografisanju, već će angažovati agenciju koja već ima modele vične sceni.

Kako izabrati pravu modnu agenciju?

Pri odabiru modne agencije treba voditi računa koliko modna agencija postoji na tržištu. Godine rada vam garantuju kvalitet i uspeh u ovom poslu.

Što duže agencija opstaje na tržištu, kao što je slučaj s modnom agencijom Select, pokazatelj je  da aktivno radi i da  ima načine na koji svojim modelima obezbeđuje poslove.

Takođe, treba obratiti pažnju da li agencija sarađuje sa producentskim kućama, koje snimaju reklame, i da li organizuje, ili bar sarađuje sa organizatorima modnih revija, kako bi pružila priliku modelima da rade.

Kako se učlaniti i da li se plaća članarina?

Uglavnom, modne agencije nova lica biraju putem audicije.  Od prijavljenih kandidata se vrši selekcija i biraju se kandidati koji imaju predispozicije za bavljenjem modelingom. U većini slučajeva članarina se ne plaća, ali su potrebna izvesna ulaganja, koja se baziraju na obuci novih lica da mogu ozbiljno, odgovorno i profesionalno da pristupe poslovima na kojima su angažovani. Bez ovih koraka je teško uspeti na modnoj sceni, jer klijenti biraju modele i manekene koji prirodno vladaju scenom i poznaju kodekse.

Šta je potrebno da bi kandidat prošao na audiciji?

Osnova je minimum negovanog fizičkog izgleda, koji se pre svega odnosi na starije kandidate. Što se mlađih tiče, potrebno je da dete bude samostalno, da bez treme i straha može da prošeta pred publikom. Što se izgleda tiče, to zavisi od trenutne potrebe tržIšta. Nekada postoji veća potreba za tamnoputom decom, nekada se traže plava ili riđa deca.

Kako prepoznati talenat kod deteta?

Veoma je važno da dete samo pokaže želju za bavljenjem modelingom, ne treba ga prisiljavati. Dete koje je aktivno, ima talenat za glumu i nema tremu od scenskog nastupa je idealno za modeling. Takođe je dobro da se dete bavi i sportom jer se desi da zahtev klijenta za nekom ulogom u reklami podrazumeva poznavanje određenih sportskih veština. Naglasićemo da nikako ne treba uslovljavati dete, jer se, kako na modnoj pisti, tako i na kastingu za kampanju vidi da dete ne pokazuje interesovanje.

Šta ako dete ne prođe na kastingu?

Veoma je važno objasniti detetu da ukoliko ne prođe na kastingu, ne znači da nije lepo, talentovano ili interesantno, već da sve zavisi od trenutnog zahteva klijenta. Zahtevi su razni, od boje kose, očiju, visine, pa do poznavanja određenih veština  (pevanje, ples, gluma…). Važno je da se dete ne demorališe, već da bude uporno, i da se odaziva narednim pozivima za kasting, jer time stiče iskustvo, što svakako utiče i na samopouzdanje. Ovo se odnosi na sve situacije, nikada nemojte odustajati posle prve prepreke i stvarati kod deteta utisak da nije dovoljno dobro.

Koje su prednosti bavljena modelingom?

Pre svega to je veliko iskustvo. Dete  svakim angažmanom dobija na samopouzdanju, oslobađa se treme. Takođe dobija priliku da otkrije i razvije talenat za glumu, javni i scenski nastup.  Veliki je broj primera dece manekena koji su u kasnijem uzrastu postali voditelji, glumci, pevači.

*Autor teksta je Jelena Pindović, kasting menadžer modne agencije Select

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *