Šta staje u jedan kofer?

U jedan kofer sa potrebnim stvarimo pakujemo sreću i zadovoljstvo zbog dugo očekivanog odmora, strepnje i nade zbog preseljenja i novog početka ili važne planove vezane za poslovno putovanje. Kofer nas podseća na aerodrome, autobuske i vozne stanice, nova mesta koja ćemo ili smo upoznali.

Onaj ko je bar jednom izgubio kofer posle leta, zna koliko mu se u tom trenutku taj kofer činio dragocenim i važnim predmetom.

Veliki, stari koferi

Koferi su nekada bili veliki i teški, ličili su na kutije od drveta, platna ili metala. Nosili su se na duga putovanja brodom ili vozom, pa je trebalo da budu veoma izdržljivi i otpoprni na vlagu, udarce i različite vremenske uslove. Teški i nezgrapni, takvi koferi danas nas podsećaju na duga putovanja, avanture po svetu koje su opisane u mnogim romanima i starim filmovima.

Dizajner koji se prvi proslavio po proizvodnji kofera jeste Luis Viton, čije torbe i kofere i danas mnogi obožavaju. Zanimljivo je da je prvi Viton koferi bili kružnog oblika.

Ono što je zajedničko koferima od postanka jeste da se otvaraju kao i sobna vrata, pa je na taj način omogućemo lakše, preglednije i urednije pakovanje stvari.

Koferi – teški, ali i praktični

Iako sada postoje i takozvani ručni koferi, pa čak i koferi za kozmetiku i šminku, u kofere se po nepisanom pravilu pakuje mnogo stvari. Zato su koferi obično i veoma teški. Rešenje za to jesu teleskopske ručke i točkići. Tako se koferi ne moraju nositi u ruci, već se lako vuku po ravnoj površini. Sa njim se tako lakše krećemo, čak možemo i šetati gradom, a da nas ne opterećuje težina prtljaga.

Putne torbe

Dok su koferi uglavnom redovni prtljag ukoliko putujete avionom, putne torbe mogu biti dobar izbor za neka druga putovanja. Ako recimo idete na kampovanje, sigurno je da ćete poneti veliki ranac nalik na putnu torbu. Oni se nose na leđima, pa se sa njima može pešačiti, ali stvari koje ste poneli neće biti najpreglednije spakovani kao što je to u koferu. Klasične putne torbe nose se obično u ruci, eventualno se prebace preko jednog ramena. Različitih su veličina, a lakše ih je spakovati u gepek automobiila ili autobusa nego što bi to bilo sa koferom. I putne torbe mogu biti sa točkićima. To su uglavnom veće, pa samim tim i teže torbe. Putne torbe mogu biti različitih oblika, a često su veoma funkcionalne, jer imaju više pregrada. Tako možete odvojiti obuću od garderobe, sitnije od krupnih stvari koje nosite.

Kofer ili putna torba?

Zavisi od dužine putovanja, prevoznog sredstva, ali i od vrste putovanja. Tako recimo ručni prtljag može biti manja putna torba, a u koferu spakovan glavni deo prtljaga. Važno je da kofer bude izdržljiv kako bi ostao neoštećen kada ga podignete sa pokretne trake na aerodromu. Avio kompanije određuju koje je ograničenje težine i dimenzija prtljaga koji nosite, pa i o tome treba voditi računa. Obične ručne torbe bez točkića od laganog materijala nisu teške, pa ne dodaju težinu što može biti važno kada se meri svaki kilogram prtljaga.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *