OD BILJKE DO TOPLE ŠOLJICE: ŠTA SVE TREBA DA ZNATE O PROIZVODNJI I PAKOVANJU KAFE?

Kafa kao topli napitak jedan je od najpopularnijih u toj grupi sa prepoznatljivom aromom i ukusom. Postoji nekoliko načina pripremanja, a najpopularnije su turska (obična), filter, espreso, instanst, kapućino i irska. Ali pored toga što se razlikuje način pripreme njihova svrha je ista – da povećaju budnost celokupnog organizma time što uzrokuju osećaj toplote, dobrog raspoloženja, nesanicu i ubrzan rad srca. Na našim prostorima su široko rasprostranjene pržionice turske kafe, ali je njeda učestalnost konzumiranja jednaka. Kako se proizvodi i pakuje ovaj popularni napitak čitajte u nastavku teksta. 

POPULARNOST OVOG NAPITKA

Biljka od koje će kasnije nastati popularan topli napitak u našoj šoljici uzgaja se u preko sedamdesete zemalja sveta, posebno u regionu Južne Amerike, Indije, Afrike i Južne Azije. Dve najćešče korišćene vrste koje se uzgajaju i za kojima je najveća potražnja su arabika i robusta. Govorimo o jednom od najpopularnijih pića na svetu. Gde god da odete možete probati njihovu lokalnu verziju. Ona takođe predstavlja i jednu od značajnih izvoznih roba. Postoji zanimjiva činjenica da je Onore de Balzak popio čak 50.000 šoljica kafe dok je pisao ,,Ljudsku komediju“, kao i da je Johan Sebastijan Bah jednu svoju kantatu posvetio upravo ovom čarobnom napitku. Zbog kofeina koji je glavni sastojak ona utiče na naš centralni nervni sistem čime doprinosi budnosti i pojačanoj pažnji organizma. Kada se kofein apsorbuje dolazi direktno u našu krv gde se zadržava oko četiri sata za koje vreme nam može popraviti raspoloženje. Najlepše priče ispričane uz šoljicu kafe i društvu drage osobe su trenuci za pamćenje i rezervisani za uživanje.

MALA BIZNIS IDEJA

Iako je na našem tržištu dostupno nekoliko velikih proizvođača ovog popularnog napitka koji su opšte poznati i vodeći, našlo se mesta i za manje lokalne proizvođače. Dobar poslovni plan, posvećenost biznisu i konstantno informisanje, učenje i unapređivanje može doprineti stvaranju dugoročnih profita. Treba se dobro povezati sa našim firmama koje se bave uvozom sirovog kvalitetnog proizvoda, transportom i daljem obradom. Važno je imati  prostor i mrežu ljudi kao i firmi za započinjanje biznisa. 

PROIZVODNJA

Da bi se uopšte započeo proces prerade sirovih zrna koja su dopremljena iz inostranstva mora se proći kroz obično torstepene nivoe provere kvaliteta te robe. Dalja tehnologija se sastoji od tri faze – prženja, mlevenja i pakovanja. Mašine zadužene za prženje imaju svoju zadatu proceduru, vreme i temepraturu prženja i mogu odjednom primiti i do 300 kilograma što dana značajno olakšava taj deo posla. Veliki industrijski mlinovi zaduženi su za mlevenje i obično su kapaciteta od 700-1000 kilograma i oni programirano rade svoj posao. Poslednja faza je pakovanje za koje je zadužena pakerica. 

PAKERICA ZA KAFU

Pakerica ili mašina za pakovanje kafe nephodan je elemenat svake pržionice. Svi veliki proizvođači pakerica u svojoj ponudi imaju one automatske pakerice za zrnaste proizvode poput kafe. One automatski vrše proces uvrećavanja i poseduju automatske korektivne vage, koje unapred odmeravaju količinu proizvoda koji se pakuje i mogu biti pogodne za rad sa vrećama napravljenim od svih vrsta materijala. Prilikom proces koji se odvija sa pakericom za proizvođače je važno da se sačuvaju sve njene osobine i svežina kad god da pakovanje otvorite, te se ovom segmentu posebno posvećuje pažnja. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *