Marketing na društvenim mrežama: trendovi za 2020. godinu

U prvih 9 meseci tekuće godine broj korisnika društvenih mreža u svetu je porastao za 9% u odnosu na isti period 2018, i sada ukupno ima oko 3,5 milijarde korisnika društvenih mreža širom sveta. Rastu popularnosti nesumnjivo najviše doprinosi činjenica da se društvene mreže neprestano razvijaju i koriste najnovije tehnologije kako bi se što više prilagodile potrebama korisnika i unapredile korisničko iskustvo.

S obzirom na neprestani rast broja korsnika, društvene mreže su postale jedan od ključnih kanala digitalnog marketinga. Drugim rečima, na internetu oglašivači moraju biti tamo gde su ljudi, a na društvenim mrežama je prisutno pola svetske populacije, zbog čega su one često jedno od najboljih mesta i najboljih načina da se dođe do što većeg broja potencijalnih potrošača.

Imajući u vidu da se digitalni svet menja neverovatnom brzinom, ponekad, naročito ako ste početnik u marketingu, može biti veoma teško prepoznati šta je hype, a šta zapravo daje prave rezultate. U ovom članku obratićemo pažnju na neke trendove u oglašavanju na društvenim mrežama koji će po svemu sudeći biti dominantni u 2020. godini.

Chatbot

Chatbot tehnologiju su usvojile mnoge velike kompanije prisutne na digitalnom tržištu kao što su Facebook, Google ili Amazon. Upotreba chatbotova je prvenstveno namenjena boljoj interakciji sa potrošačima. Interakcija sa dobro dizajniranim chatbotovima umnogome unapređuje korisničko iskustvo, kroz davanje brzih odgovora i preporuka. Oni predstavljaju brz i jednostavan način da se dođe do konkretnih, korisnih informacija o nekom proizvodu ili usluzi. Kompanije ih najčešće koriste za davanje brzih odgovora korisnicima, rešavanje reklamacija ili rešavanje tehničkih problema.

U 2020. godini, napredak u razvoju veštačke inteligencije učiniće da chatbotovi budu još pametniji, i sve su prilike da će se ova napredna tehnologija, koju danas koristi više od 100.000 kompanija, u budućnosti još više razviti i imati sve veći broj korisnika.

LinkedIn raste

Iako mnogi nisu verovali da će ova platforma za profesionalno umrežavanje i traženje posla postati jedan od glavnih faktora u sferi društvenih medija, razvoj LinkedIn-a u 2019. godini je, slobodno se može tako reći, doveo do drastičnog preokreta u digitalnom marketingu. Danas mnogi poslovni ljudi koriste LinkedIn, tako da je ova društvena platforma postala idealno mesto za B2B oglašavanje.

LinkedIn je postao isplativ način oglašavanja i odlična prilika za povezivanje sa drugim profesionalcima iz oblasti marketinga. Osim toga, mala preduzeća oglašavanjem na ovom kanalu imaju odličnu šansu da unaprede svoje poslovanje, jer LinkedIn pruža mogućnost korišćenja specifičnih demografskih karakteristika kao što su naziv zanimanja, poslovne veštine i iskustvo.

Mnogi veliki brendovi, kao što je na primer Volvo, jedan od svetskih lidera u auto industriji, takođe koriste LinkedIn za jačanje ugleda svog brenda, regrutovanje talenata i za bolje povezivanje sa ljubiteljima i pratiocima njihovog brenda.

Mikro-influenseri

Ova marketinška strategija ima za cilj da targetira  mali segment tržišta za svoj proizvod ili uslugu,  što je dosta jeftinije od investiranja u makro-influenser model gde troškovi kampanje mogu biti ogromni. Mikro-influenser je neko ko ima od 1.000 do 100.000 pratilaca i obično se smatra stručnjakom za tu odabranu nišu.

Udruživanje sa mikro-influenserima može biti isplativ način da se među potrošačima razvije svest o vašem brendu. U zamenu za novac ili besplatan proizvod, mikro-influenser će promovisati vašu robnu marku kod svojih pratilaca. Ljudi imaju tendenciju da veruju u preporuke osoba koje poznaju ili koje vole, poštuju i prate njihov rad, što ovu metodu za generisanje potencijalnih korisnika čini jako efikasnom.

Video zapisi na društvenim mrežama

Svi vole da gledaju video zapise, a uvođenje 5G mreže omogućiće brži protok saobraćaja na internetu. Ova evolucija će posebno biti dobrodošla u svetu onlajn video oglašavanja.

Koja je prednost video oglašavanja? Pokretne slike jednostavno pomažu da se reklamna poruka prenese na daleko efikasniji način. Ljudi bolje reaguju na vizuelni sadržaj, a korisni i zanimljivi video zapisi privlače veliku pažnju, pa je ljudskom mozgu lakše da zadrži takve informacije. Osim toga, video zapisi mogu dovesti do direktne prodaje, jer bude interesovanje kupaca za vaš proizvod ili uslugu.

Društveni mediji umesto televizije

Društvene mreže za gledanje video zapisa, filmova i serija, muzičkih klipova, sportsih događaja itd, sve su popularnije. Lider je još uvek Youtube, ali sve veću popularnost imaju i Netflix, Hulu, Amazon Prime i druge nove striming platforme.

Mnogi veruju da će ove platforme na kraju potpuno potisnuti tradicionalnu televiziju, a već sada je potpuno izvesno da će društvene mreže za video sadržaje u narednoj godini postati još bolji kanal za oglašavanje na internetu.

Veštačka inteligencija (AI)

Veštačka inteligencija je poslednja reč tehnologije koja se dalje usavršava svakog dana i čini se da nema limita u njenoj primeni. Sve veći broj aplikacija uvodi veštačku inteligenciju, a ovaj trend će se definitivno nastaviti i u narednim godinama. Tehnologija veštačke inteligencije može pokrenuti presonalizovane reklame koje su prilagođene određenom klijentu i koje zadovoljavaju potrebe svakog potencijalnog potrošača.

Uzmimo kao primer aplikacije za vremensku prognozu. Neke od njih na mobilnim telefonima imaju upozorenja koja se pokreću pomoću veštačke inteligencije. Recimo, oni koji pate od alergija mogu biti upozoreni na visok nivo polena u vazduhu. Dakle, iz ovoga je sasvim jasno da aplikacija zasnovana na veštačkoj inteligenciji prikuplja razne podatke o korisnicima, što nedvosmisleno znači da je sposobna da uskladi vaše oglase sa interesovanjem korisnika.

AI algoritmi  najpre prikupljaju informacije o korisniku, a zatim na osnovu tih informacija određuju koji sadržaj treba korisiti u reklamne svrhe i na kom mestu ga treba postaviti.  To će poboljšati položaj oglasa i osigurati da vaši oglasi budu viđeni od strane onih korisnika koji mogu biti zainteresovani za njih.

Proširena stvarnost (AR)

Ova tehnologija omogućava da oglašavenje bude interaktivno. Jedna od prvih velikih kompanija koja je koristila tehnologiju proširene stvarnosti je bila Ikea još 2013. godine. Stručnjaci iz ove poznate švedske kompanije izradili su aplikaciju koja je omogućila potrošačima da mogu da skeniraju proizvode iz prodajnog kataloga uz pomoć pametnog telefona i da na ekranu vide kako bi ti proizvodi izgledali u njihovom domu ili kancelariji.

Danas tehnologija proširene stvarnosti neverovatno brzo napreduje i sve je veći broj kompanija koje je koriste za oglašavanje i unapređenje korisničkog iskustava. Neke od najpoznatijih i najpopularnijih aplikacija zasnovanih na proširenoj stvarnosti su Apple Photo Filters i Google Sky.

Nativno oglašavanje

Nativno oglašavanje je oblik marketinga koji se savršeno uklapa u vaše onlajn okruženje i nije nametljiv, što mu daje ogromnu prednost u odnosu na uznemiravajuće oglase koje viđate svuda na mreži i kojih se ne možete rešiti.

Često se nativni oglasi pojavljuju u formi video zapisa ili pisanih vesti. Njihova glavna prednost je u tome što se jednostavno uklapaju u sadržaj koji korisnik gleda (čita). Na taj način, reklama korisnicima obično i ne liči na pravi oglas, već privlačni njihovu pažnju kao koristan sadržaj koji im može dati potrebne informacije i rešiti konkretan problem.

S obzirom na ovakvu formu nativnih oglasa, oni predstavljaju efikasnu marketinšku strategiju koja privlači potrošače i ni na koji način ne remeti njihovo korisničko iskustvo, već naprotiv – unapređuje ga. Zato će ovaj oblik oglašavanja nesumnjvo ostati u trendu i u  2020. godini, ali i  u godinama posle.

Tekst je pisan u saradnji sa mrežom za nativno oglašavanje Nativemedia.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *