Marketinške aktivnosti su vrlo prisutne u svakom biznisu, bez obzira da li se radi o sektoru proizvodnje ili usluga. Bez njih je gotovo nezamislivo nastupiti na tržištu, ostvariti konkurentsku prednost i dugoročno profitirati uz lojalnost kupaca.
Mnogo je različitih trikova u pogledu marketinga koje koriste prodavci velikih prehrambenih lanaca, a u cilju privlačenja i zadržavanja velikog broja kupaca. U nastavku teksta biće objašnjene neke od aktivnosti koje se najčešće koriste u ovu svrhu.
Štampa kataloga sa akcijskim cenama
Jedan od ključnih trikova koji se sreću u velikim prehrambenim lancima jeste štampa kataloga, i to ne bilo kakvih, već sa upečatljivim akcijskim cenama i popustima. Oni ne moraju da imaju veliki broj strana, naprotiv, na samo nekoliko dvolistaka moguće je istaći glavne proizvode koji su na popustu, ili su deo specijalne ponude. One obuhvataju često gratis pakovanja, poklon uz kupljen proizvod, nagradni kupon ili igru.
Štampanje ovih kataloga je veoma isplativo, jer dopiru do velikog broja potencijalnih i stvarnih kupaca, privlače pažnju upečatljivim bojama, izraženim cenama i igrom fontova i ilustracija. Sniženja cena podsticajno deluju na povećanje kupovine, posebno kada je za to dat neki okviran rok, što je često navedeno u katalozima.
Reklamni materijal kao što su katalozi predstavljaju direktni vid pormocije koja najčešće daje najbolje rezultate. Kada se uzme u obzir broj firmi kada je u pitanju reklamni materijal Beograd svakako ima najviše registrovanih. Tako da ukoliko se odlučite za ovaj vid promocije savetujemo da potražite najbolju ponudu za vas.
Raspored proizvoda u trgovinskim lancima
Još jedan poznat trik koji koriste prehrambeni trgovinski lanci jeste vešto raspoređivanje proizvoda u objektima, čak i kada su rafovi ogromni, visoki i široki. Najčešće, danas za to su zaduženi merčendajzeri, koji u okviru objekta, ili ispred proizvođača kreiraju idealan raspored visine i pozicije proizvoda u objektima.
Ovaj trik vodi se time da se proizvodi čiji je cilj što veća prodaja postave u visini očiju. Ljudi razgledaju najduže u objektu rafove u visini očiju, pre nego one previsoko ili prenisko pozicionirane. Samim tim, velika je verovatnoća da će baš te proizvode i kupiti, što će pospešiti prodaju. Takođe, frekventnije se prodaju proizvodi pored kase, zato se na tom mestu pozicioniraju na primer žvake, cigarete, bombone i slično.
Isticanje i kreiranje cena u objektu
Pored pozicije proizvoda, način isticanja njihovih cena je veoma važan za privlačenje pažnje kupaca i odluku da se realizuje kupovina. Tako, često se koriste papiri jarko crvene boje za naznačavanje akcijskih, tačnije sniženih ili ekskluzivnih cena koje važe određeni period. One više privlače pažnju, posebno iz razloga što je poznato da kupci preferiraju kupovinu proizvoda koji su sniženi, pa će odlučiti čak i za jeftiniji supstitut, pre nego za skuplji ciljani proizvod ukoliko se radi o robi široke potrošnje. Takođe, kreiranje cena usmereno je na privlačenje većeg broja kupaca.
U vezi sa tim, danas se najčešće u velikim prehrambenim lancima sreću psihološke cene, odnosno one koje se završavaju decimalnim brojevima, pre nego zaokruženim ciframa. Razlog tome je što je dokazano da kupci najviše pamte prve dve cifre cene, pre nego ceo broj.
Mnogo je različitih trikova koji se koriste u okviru trgovinskih lanaca kako bi se povećao obim prodaje i generalno privukli kupci. Navedeni su osnovni načini diferenciranja, isticanja i kreiranja prodaje uz akcenat na potrebe kupaca i ključne aspekte koji utiču na njihovu pažnju. Sve to usmereno je na rast obima prodaje, uz krajnje ostvarenje viših nivoa profita.