EVIDENCIJA RADNOG VREMENA KAO DEO INOVATIVNE TEHNOLOGIJE

Poznata izreka među ekonomistima kaže da je vreme novac. I upravo zbog toga je vreme posmatran kao veoma važan element za poslovanje za koji važi pravilo, da jednom kada se izgubi, vreme ne može biti nadoknađeno. Poslodavci su toga počeli da postaju svesni tek kada su uvideli da izgubljeno vreme znači i izgubljeni potencijalni profit. Zbog toga je postalo veoma važno aktivno upravljanje vremenom kao funkcijom poslovanja. I pored pune pažnje poklonjene organizaciji rada i visokog nivoa efikasnosti zaposlenih, propusti ljudskog faktora su neizostavni deo svakog poslovanja.

Od nastanka poslovnog sveta pa sve do danas, nije se pojavila kompanija koja se nije makar jednom susrela sa kašnjenjem zaposlenih na posao. Kada se to kašnjenje sabere sa prekoračenjem pauze i ranijim izlascima sa posla, na dnevnom nivou kompanija samo od jednog zaposlenog može da ima gubitak koji na godišnjem nivou nije zanemarljiv.

Evidencija radnog vremena zaposlenih

Ministarstvo rada je propisalo Pravilnik o elektronskoj evidenciji i kontroli radnog vremena koji definiše i evidencija radnog vremena zaposlenih i na osnovu čega se vode elektronske evidencije radnih vremena zaposlenih ili drugih angažovanih lica koji za svoje angažovanje dobijaju naknadu.

Ovi sistemi su jedan vid kontrole radnog vremena zaposlenih, koji ujedno pružaju i uvid u tačnu evidenciju prisustva i odsustva sa rada, a sve u cilju tačnih i preciznih podataka koji se koriste za obračun i isplate zarade zaposlenih.

Sam elektronski sistem evidencije radnog vremena se sastoji od nekoliko delova:

  • Računari sa licenciranim softverom,
  • Sistemi kamera koji služe za praćenje ulaksa i izlaska iz objekta,
  • identifikacione magnetne kartice za zaposlene, i
  • čitači magnetnih kartica.

Svaki deo ima svoju jedinstvenu ulogu bez koje sam sistem evidencije ne može da funkcioniše onako kako je to zamišljeno.

Kompanije kao što je CPSecutiry su kreirale svoje sisteme za evidenciju radnog vremena u cilju poboljšanja kvaliteta poslovanja svojih klijenata. Sistem funkcioniše tako da u potpunosti odgovara potrebama kompanije za formiranje više vrsta različitih izveštaja za određeni period. Ti izveštaji poslodavcima daju tačne podatke o kašnjenju na posao zaposlenih, prekoračenjima vremena pauza, ranijim izlascima sa posla ili prekovremenom radu. 

Identifikacione kartice za kvalitetniju kontrolu rada

Kompanije koje ozbiljno vode brigu o svom poslovanju, zaposlenima izdaju programirana biometrijska dokumenta poput identifikacionih magnetnih kartica. Ta dokumenta služe zaposlenima da se prijave prilikom dolaska na posao i odlaska sa posla, prilikom odlaska na pauze ili bilo koje druge vrste izlazaka sa posla u toku radnog vremena, bilo da je u pitanju rešavanje privatnih ili službenih stvari. Svaka od ovih evidencija koja se formira, služi poslodavcu kao jedan od elemanata pri određivanju efikasnosti kako zaposlenih, tako i čitave kompanije.

Kompanije poput CPSecurity se trude da prate tehnološki napredak i dinamiku savremenog poslovanja. Kompanije CPSecurity je ispred sebe postavila cilj da njeni klijenti mogu da biraju između različitih sistema za elektronsku evidenciju radnog vremena i kontrole pristupa, a sve u skladu sa njihovom delatnošću i potrebama. To je jedan od razloga zašto se njihovi proizvodi smatraju kao pouzdanim i dugoročnim rešenjima.

Kompanije koje se trude da kontrolišu i regulišu svoje troškove u cilju poboljšanja uspešnosti na svojim poljima poslovanja se okreću upravo ovakvim rešenjima. Jer jedino kroz elektronsku evidenciju radnog vremena i konrole pristupa je moguće potpuno unaprediti organizaciju rada i produktivnost svih zaposlenih u kompaniji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *