Kao što mnogi kažu majka učenja je ponavljanje gradiva. Mnogi studenti misle da su nešto naučili i zapamtili samo pročitavši lekciju, pa tako prelaze s jedne na drugu, ne ponavljajući ono što su pročitali. Uspešno učenje svakako se zasnima na ponavljanju gradiva, jer se na taj način povećava mogućnost boljeg pamćenja pročitanog i usvajanja materije na duže staze.
Bez obzira što je ponavljanje ključna tehnika, postoje tehnike učenja za studente koje će doprineti bržem pamćenju gradiva. U ovom tekstu navešćemo nekoliko tehnika učenja za studente koje možete iskoristiti prilikom spremanja važnih ispita.
Akronimi i akrostihovi
Akronimi su kombinacija slova koju student izmišlja, pa tako svako slovo predstavlja neku važnu činjenicu. Ova tehnika može se koristiti kada treba zapamtiti podele u lekciji, gde će svaka podela nosti jedno početno slovo i tako osmisliti reč sa početnim slovima te podele.
Sa akronimom ide akrostih koji predstavlja rečenicu gde prvo slovo svake reči predstavlja ono što te treba zapamtiti.
Lokus metoda
Ova tehnika vrlo je jednostavna za primenu kada treba zapamtiti manji broj pojmova, obično je to do 20 pojmova. Tada se primenjuje lokus tehnika, koja ima za cilj da postavljanjem pojmova na određeno mesto te pojmove zapamtimo. Evo kako to treba da izgleda. Student prvo treba da izabere sobu u kojoj će se učenje odvijati. Zatim treba da zamisli kako tom sobom šeta i zapaža određenim redosledom predmete koji se u toj sobi nalaze- vrata, parket, krevet, komoda,..
Sledeći korak jeste postavljanje zadatih pojmova na te predmete istim redosledom. Ukoliko je potrebno da naučite lozu Nemanjića, potrebno ih je zamišljati na lokacijama koje ste zapazili u sobi. Na vratima videćete Stefana Nemanju kako vas dočekuje, zatim će na parketu stajati Vukan I pozraviti vas, na krevetu će odmarati Rastko, dok će komodu sređivati Stefan Prvovenčani. Slično je i sa bilo kojim pojmovima i ostalim predmetima u sobi, a isto tako zanimljivo i smešno.
Povezivanje
Povezivanje je jedna od tehnika učenja za studente koja se može primeniti i kod učenika srednjih škola raznih smerova. Ova tehnika zahteva da se pojmovi koje treba upamtiti povežu u određenu celinu. To se odnosi na pojmove koji nisu međusobno povezani, kao na primer telefon, kuća, mašta. Ove pojmove potrebno je povezati u rečenicu kako bih lakše zapamtili, a rečenica može da izgleda ovako: “Maštam o velikoj kući u koju pozivam goste telefonom”.
Tehnika rimovanja
Jedna od najzanimljivijih tehnika učenja za studente jeste tehnika rimovanja. Pored toga što ova tehnika može mnogo da pomogne pri usvajanju gradiva, veoma je zanimljiva, a neki studenti je nesvesno kosriste. Veoma je pogodna za pamćenje formula. Tehnika rimovanja sliži da se određeni pojmovi zapamte formiranjem stihova kroz rimu.
Metoda prostornog uređenja stranice
Ova metoda zahteva od studenta da svoje beleške sa predavanja prepiše u svesku uređeno i redosledom, kako bi se dobio uređen raspored teksta koji će se učiti. Na ovaj način prepisivanjem mozak pamti određene činjenice, a i dobijamo svesku sa uredno napisanim lekcijama, koje se kasnije lakše mogu ponavljati.
Potoji veliki broj tehnika učenja za studente, a mi vam predlažemo da ispobate tehnike koje smo vam mi naveli, i uporedite brzinu učenja novih i starih tehnika. Ukoliko vam se neka tehnika dopadne predložite je svojim prijateljima ili kolegama, pa se zajedno kreirajte smešne rečenice i stihove, koji će vam pomoći u učenju. U svakom slučaju bolje je iskoristit neke od ovih tehnika nego prepisivati na ispitu jer ukoliko vas profesori uhvate moraćete u najboljem slučaju da sačekate sledeći ispitni rok.