Angažovati agenciju za selidbe ili se samostalno seliti – šta je jeftinije?

Bilo da se selite u drugu državu, grad ili na drugu lokaciju u istom gradu, za to će vam biti potrebno vreme, strpljenje, ali i novac. A pre nego što krenete u proces selidbe, moraćete da razmislite i probate da sebi odgovorite na neka pitanja. 

Kada početi sa pakovanjem? Koje stvari poneti i da li ih poneti? Da li da angažujem profesionalnu agenciju za selidbe ili da sve radim u sopstvenoj režiji? Koliko će me sve to koštati?

Kako biste napravili dobar izbor i uvideli šta je isplativija opcija, morate uzeti u obzir niz faktora. Odluka o angažovanju agencije za selidbe u najvećoj meri zavisi od vašeg budžeta, razdaljine koju treba preći do novog stana i od složenosti samog procesa preseljenja. 

Koji su troškovi selidbe ukoliko angažujete profesionalce?

Ako se odlučite da angažujete agenciju za selidbe i pritom uporedite cene za usluge koje nude sa troškovima koje možete imati kada sami organizujete selidbu, shvatićete da razlika u ceni ne mora biti velika. Štaviše, u nekim slučajevima će vam se možda više isplatiti angažovanje profesionalaca. Ne morate da ih angažujete za sve usluge koje pružaju, možete odabrati samo one korake u procesu koje ne možete da izvedete sami. 

Na primer, možete odabrati samo utovar, prevoz i istovar robe, dok pakovanje u kutije ili streč foliju, možete uraditi sami. Ili ih možete angažovati da vam prevezu predmete većih dimenzija i stvari koje su lomljive, poput lustera i ogledala, dok ćete sitnice i garderobu preseliti sami.

Cena selidbe, ukoliko angažujete profesionalnu agenciju, pre svega zavisi od količine robe koju treba transportovati i od razdaljine koju treba preći, ali i od toga da li angažujete njihove radnike za pakovanje stvari. Na primer, ukoliko se selite iz Kaluđerice u Zemun ili na Novi Beograd, sa jednog na drugi kraj grada, potražite pomoć agencija za selidbe u Beogradu. Selidba će vas verovatno jeftinije koštati nego da isti posao obavite sami. 

Posebno ako imate više stvari. U tom slučaju ako krenete vašim vozilom da prevozitte stvari biće vam potrebno više puta da pređete ceo grad, potrošićete više goriva, ali takođe i puno više vremena, posebno ako uletite u saobraćajni špic. Ako angažujete agenciju, verovatno će vam biti dovoljan jedan kamion da u njega ubacite sve vaše stvari i preselite sve u samo jednoj turi.

Sa druge strane, iznajmljivanje kamiona je posebno pogodno ukoliko se na primer, sa juga Srbije selite u Beograd. Definitivno će vam biti isplativije da stvari prevezete kamionom nego da se više puta vraćate.

Koje troškove morate predvideti ukoliko se selite sami?

Ukoliko se odlučite da sami ogranizujete čitavu selidbu, imajte na umu da i tada postoje troškovi. Štaviše, oni neće biti uopšte mali u poređenju sa troškovima koje ćete imati ako angažujete firmu.

Iznajmljivanje vozila

Prvo i najvažnije, morate iznajmiti kamion za selidbu. Naravno, ukoliko nemate prijatelja koji ima pikap vozilo ili ako ne želite da se više puta vraćate kako biste prevezli sve stvari koje planirate da preselite. Pa i u tom slučaju postavlja se pitanje ormara i predmeta većih gabarita.

Takođe, verovatno će vam biti potrebna i oprema za iznošenje i unošenje stvari: trake, užad, folija, kolica, podmetači za nameštaj, pa čak i kutije za pakovanje ukoliko ih ne možete besplatno obezbediti. Ako na to dodate i fizikalce koje morate platiti kako bi vam pomogli da iznesete teške stvari, troškovi mogu biti prilično visoki. Umesto angažovanja fizikalaca, možete pozvati i prijatelje da vam pomognu, ali je pitanje koliko njih će moći da se odazove vašem pozivu u tom terminu. 

Sve ove stavke mogu značajno opteretiti vaš budžet za selidbu, čak i preko 50% od cene selidbe koju biste mogli da platite ako angažujete profesionalce da obave posao umesto vas.

Vreme koje utrošite za selidbu

Iako se vreme potrebno za selidbu ne mora nužno kvalifikovati kao trošak, ipak ćete morati da ga pronađete ukoliko želite da sami obavite preseljenje. U ukupno vreme se ne računa samo ono potrebno za prevoz stvari, već i za pakovanje. To znači da ćete morati da odsustvujete sa posla dva ili tri dana, odnosno onoliko koliko vam je potrebno da se preselite.

U tu svrhu, moraćete ili da uzmete dane od godišnjeg odmora, što je vrlo verovatno, ili neplaćene dane, što se poslodavcima obično neće svideti.  

Oštećenje stvari i potencijalne povrede

Postoji velika verovatnoća da ćete ukoliko sami vršite selidbu oštetiti neke od predmeta koje selite. Njihova kasnija popravka, ukoliko je to uopšte moguće, bi vas mogla prilično koštati. Da ne govorimo o stvarima za koje ste emotivno vezani i koje za vas imaju sentimentalnu, a ne materijalnu vrednost.

Takođe, nepravilno rukovanje, odnosno nepažnja prilikom iznošenja i unošenja stvari može dovesti do povreda, koje mogu biti ozbiljne. U nekim slučajevima toliko ozbiljne da vas mogu odvojiti od posla, i na taj način umanjiti vašu mesečnu zaradu. Dakle, možete oštetiti stvari i doživeti povredu ukoliko ne rukujete pažljivo, a da ne govorimo o stresu koji je neizbežan tokom celog procesa.

Naravno, i jedan i drugi način selidbe imaju svoje prednosti i mane, i mogu biti skuplji ili jeftiniji. Sigurno je da možete uštedeti ukoliko sami organizujete selidbu, ali morate sve isplanirati do tančina, držati se plana i paziti da ne oštetite stvari i povredite sebe i druge. Takođe, sigurno je i da će vas u nekim slučajevima selidba uz pomoć profesionalne agencije koštati manje nego da to radite sami. Bitno je da razmotrite sve faktore i odlučite se za onu opciju koja je vama prihvatljivija.

Posted in Dom

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *